Tuesday, December 21, 2021

Kristillinen näkemys eronneiden seurustelusta

Kristillinen näkemys eronneiden seurustelusta



Vaikka aihe saa paljon kattavuutta, näyttää silti siltä, ​​että niin monet kristityt esittävät kysymyksiä juuri tästä aiheesta. Jos he pettävät, ottavatko he täyden vastuun käytöksestään ja osoittavatko aitoa katumusta? Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko LDS-kirkko kieltää virallisesti avioeron. Avioero aiheuttaa monia uhreja. Pitkä tarina miksi näin tapahtuu, kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen. Erityinen baptisti John Gill c. Haettu 4. kesäkuuta





Ensisijainen valikko



Kristilliset näkemykset avioerosta löytävät perustansa sekä raamatullisista lähteistä, jotka ajoittuvat Mooses Deutille lain antamiseen –4 että kristillisen maailman poliittisesta kehityksestä kauan Raamatun standardoinnin jälkeen. Synoptisten evankeliumien mukaan Jeesus korosti avioliiton pysyvyyttä, katso Mark. 10 jakeissa 1-12, Markus —12 Matteus 19; [1] Luukas 16 v. Markuksen evankeliumissa Jeesus sanoo: "Joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee aviorikoksen häntä vastaan. Ja jos nainen hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, niin hän tekee aviorikoksen.


Jeesus, kuten Matteus sanoi: "Ja minä kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen teille, jokainen, joka hylkää vaimonsa, paitsi haureuden vuoksi, ja menee naimisiin toisen kanssa, tekee aviorikoksen; ja se, joka nai vaimonsa, kun hänet erotetaan, tekee aviorikoksen" American Standard Version.


Hermasanin paimen varhaiskristillinen työ aiheesta opettaa, että vaikka haureus on ainoa syy, miksi avioero voidaan koskaan sallia, uusi avioliitto toisen henkilön kanssa on kiellettyä, jotta aviomies ja vaimo voivat tehdä parannuksen ja sovinnon niille, jotka kieltäytyvät antamasta anteeksi ja vastaanottamasta omaa omaisuuttaan. puoliso on syyllistynyt vakavaan syntiin.


Sekä Matteuksen että Markuksen evankeliumissa, kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen, Jeesus muistaa ja lainaa 1. Mooseksen kirjaa "mieheksi ja naiseksi hän loi heidät"[5] ja 1. Moos. 2: "Jättääkö mies isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa: ja he kaksi ovat yksi liha.


Katolinen kirkko kieltää avioeron, kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen mahdollistaa sen toteamuksen mitätöimisen, että avioliitto ei ollut kanonisesti pätevä tietyissä olosuhteissa, kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen.


Useimmat protestanttiset kirkot eivät rohkaise eroa, vaikka tapa, jolla avioeroa käsitellään, vaihtelee kirkkokunnittain; esimerkiksi Amerikan reformoitu kirkko sallii avioeron ja uudelleen avioliiton [13], kun taas yhteydet, kuten Evankelical Methodist Church Conference, kieltävät avioeron paitsi haureuden tapauksessa, eivätkä salli uusien avioliittojen solmimista missään olosuhteissa. Kristityt keisarit Konstantinus ja Theodosius rajoittivat avioeron perusteet vakavaan, mutta Justinianus lievensi tätä 6. vuosisadalla.


Imperiumin kaatumisen jälkeen perhe-elämää sääteli enemmän kirkollinen auktoriteetti kuin siviilivalta. Vaikka avioliittoa ei yhdeksännellä tai kymmenennellä vuosisadalla ollut vielä dogmaattisesti määritelty sakramentti, avioerojen määrä oli vähentynyt suuresti roomalaiskatolisen kirkon vaikutuksesta[15], joka piti avioliittoa Jumalan ja Kristuksen perustamana ja erottamattomana pelkällä ihmisen toimilla.


Vaikka avioero, kuten nykyään tunnetaan, oli Länsi-Euroopassa yleisesti sallittu 1000-luvun jälkeen, myös miehen ja vaimon erottaminen ja avioliiton mitätöiminen olivat tunnettuja. Aviomies ja vaimo erosivat fyysisesti ja heitä kiellettiin asumasta yhdessä tai avoliitossa; mutta heidän avioliittonsa ei päättynyt täysin.


Katolinen kirkko on historiallisesti vastustanut siviiliavioeron laillistamista katolisissa maissa, kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen. Esimerkiksi kun republikaaninen Espanja laillisti avioeron Espanjassa ensimmäistä kertaa, paavi Pius XI kirjoitti: "Uusi Espanjan lainsäädäntö, jossa avioero on vahingollinen, uskaltaa häväistää perheen pyhäkön ja siten istuttaa, kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen kotiyhteiskunnan hajoamisyritys, kansalaisten hyvinvoinnin surullisimman tuhon bakteerit.


Kanonisessa oikeudessa ei säädetä avioerosta, mutta mitättömäksi julistaminen voidaan antaa, jos todistetaan, että pätevän avioliiton solmimisen olennaiset edellytykset puuttuivat. Kumoamisperusteet määräävät kirkon viranomainen ja niitä sovelletaan kirkollisissa tuomioistuimissa. Kirkko katsoo, että avioliiton sakramentti tuottaa yhden ihmisen kahdesta, toisistaan ​​erottamattomana: "Pyhä Raamattu vahvistaa, että mies ja nainen on luotu toisiaan varten: "Ei ole hyvä, että mies on yksin.


InPaavi Franciscus julkaisi Amoris laetitia-kirjan, joka koskee yhdessä asuvien eronneiden ja uudelleen naimisissa olevien ehtoollisen vastaanottamista "enemmän uxorio". Roomalaiskatoliseen kanoniseen oikeuteen ei kuitenkaan ole tehty päivityksiä tämän apostolisen kehotuksen seurauksena. Itäinen ortodoksinen kirkko tunnustaa, että joskus on parempi, että parit eroavat, ja sallii uudelleen avioliiton kirkossa [12], vaikka sen avioerosäännöt ovat tiukemmat kuin siviiliavioero useimmissa maissa.


Itä-ortodokseille avioliitto on "purkamaton", koska sitä ei pitäisi rikkoa, sellaisen pyhänä liiton rikkominen, joka on rikos, johtui joko aviorikoksesta tai jommankumman kumppanin pitkäaikaisesta poissaolosta. Uuden avioliiton salliminen on siis kirkon myötätunnon teko syntistä ihmistä kohtaan. Kuitenkin U. hinnat ovat epäselviä. Todellinen avioeroprosentti on luultavasti jonkin verran korkeampi ilman mukana tapahtuvaa kirkollista avioeroa saatujen siviiliavioerojen vuoksi.


Ortodoksinen kirkko sanoo perinteisesti, että "se siunaa ensimmäistä kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen, suorittaa toisen, sietää kolmannen ja kieltää neljännen".


Leskeksi jääneet puolisot saavat mennä uudelleen naimisiin ilman seurauksia, ja heidän toista avioliittoaan pidetään yhtä siunattua kuin ensimmäistä. Yksi poikkeus tästä säännöstä on papisto ja heidän vaimonsa. Jos naimisissa oleva pappi kuolee, hänen leskensä ei odoteta menevän uudelleen naimisiin.


Leskeksi jääneet papit eivät saa mennä naimisiin uudelleen ja päätyvät usein luostareihin. Itämaiset ortodoksiset kirkot ovat ankarampia kuin itäinen ortodoksinen kirkko avioeron suhteen ja omaksuvat väliaseman Rooman ja Konstantinopolin välillä, sallien sen vain aviorikosten tapauksessa.


Tämä kanta pätee sekä Syyrian ortodoksiseen kirkkoon, Armenian apostoliseen kirkkoon, Etiopian ortodoksiseen Tewahedon kirkkoon että koptiortodoksiseen kirkkoon.


Martti Luther pahoitteli avioeroa ja piti "sekä luomissäädöksen että Kristuksen opetuksen perusteella selväksi, että avioliiton on tarkoitus kestää läpi elämän". Avioero, jota seurasi uudelleen avioliitto, oli laitonta varhaisessa nyky-Englannissa, ja siitä tuli rikos, joka luokiteltiin bigamyksi.


Aikaisempia avioerolakeja ei ollut olemassa, ja ne olivat saatavilla vain varakkaille, jotka pystyivät varmistamaan parlamenttilain. Avioerolaki esitti avioeron myöntämistä koskevan lain, jota papiston enemmistö vastusti.


Puritaanit olivat englantilainen uudistusliike Englannin kirkon sisällä, joka pyrki poistamaan sen roomalaiskatolisen vaikutuksen ja saattamaan uskonpuhdistuksen päätökseen. He tukivat suurelta osin avioliiton purkamista kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen avioero ja uusi avioliitto. Huomattavia puritaaneja, jotka lobbasivat Englannin kirkkoa, ovat mm. Kanadan moderni anglikaaninen kirkko sallii avioeron ja uudelleen avioliiton.


Westminsterin uskontunnustus [40] WCF, joka on Presbyterian Churchallowsin toissijainen standardi avioerolle tietyissä olosuhteissa, kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen. 24 luvun 5 §:ssä todetaan, että avioliitto voidaan purkaa aviorikoksen tai hylkäämisen tapauksessa Matteus 5.


Perinteiset metodistien näkemykset avioerosta on ilmaistu metodismin äitikirkon, Methodist Episcopal Churchin Kurinkirjassa sekä metodistiministerien, kuten Jerry Miles Humphreyn, historiallisissa kirjoituksissa, jotka kirjoittivat varoituksen sanan avioerosta-avioliitosta.


Allegheny Wesleyan Methodist Connectionin sen Discipline, opettaa: [44]. Uskomme, että ainoa laillinen avioliitto on yhden miehen ja yhden naisen yhdistäminen Gen. Pahoittelemme avioeron ja uudelleenavioitumisen pahuutta. Pidämme aviorikosta ainoana raamatullisesti oikeutettuna syynä avioerolle; ja aviorikokseen syyllistynyt osapuoli on teollaan menettänyt seurakunnan jäsenyyden.


Jos avioero tehdään muusta syystä, kumpikaan osapuoli ei saa mennä naimisiin uudelleen toisen elinaikana; ja tämän lain rikkomisesta rangaistaan ​​kirkosta erottamisella Matt. Näitä periaatteita toteutettaessa syyllisyys todetaan Kurinalaisessa määräysten mukaisten oikeudellisten menettelyjen mukaisesti. Emmanuel Association of Churches opettaa oppaassaan: [45].


Koska Jumalan sana kieltää ankarasti uudelleen avioitumisen avioeron jälkeen, Mark; ja eronneiden kärsimyksen, lastensa leimautumisen ja kotien tuhoutumisen vuoksi yksikään eronnut ja uudelleen naimisissa oleva henkilö, joka elää edelleen sellaisessa suhteessa, ei saa kuulua Emmanuelin kirkkojen yhdistykseen tai siihen liittyvään kirkkoon. tai osallistua mihin tahansa nimettyyn julkiseen palvelukseen.


United Methodist Churchin Book of Discipline toteaa:. Kirkon on oltava esiavioliiton, avioliiton eturintamassa, kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen postavioliiton neuvonta järjestyksessä kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen luoda ja säilyttää vahvoja avioliittoja. Kuitenkin, kun aviopari vieraantuu sovinnon jälkeen, jopa harkitun harkinnan ja neuvojen jälkeen, avioero on valitettava vaihtoehto murtuman keskellä.


Surumme tuhoisista tunne-, henkisistä syistä, kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen, ja avioeron taloudelliset seuraukset kaikille asianosaisille, ymmärtäen, että tällaiset rasitteet vaikuttavat suhteettomasti naisiin ja erityisesti lapsiin.


Kirkona olemme huolissamme korkeista avioeromääristä. On suositeltavaa käyttää sovittelumenetelmiä kontradiktorisen luonteen ja vikojen etsimisen minimoimiseksi, jotka ovat usein osa nykyisiä oikeusprosessejamme ja rohkaista sovintoon aina kun mahdollista. Tuemme myös hallitusten pyrkimyksiä uudistaa avioerolakeja ja muita perhelainsäädännön näkökohtia negatiivisten suuntausten korjaamiseksi kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen korkeina avioeromäärinä.


Vaikka avioero julistaa julkisesti, että avioliittoa ei enää ole, kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen, muut avioliitosta johtuvat liittosuhteet säilyvät, kuten lasten hoito ja tukeminen sekä perhesiteet. Kehotamme kunnioittavia neuvotteluja alaikäisten lasten huoltajuudesta päätettäessä ja tuemme, että jompikumpi tai molemmat vanhemmat harkitsevat tätä huoltajuuden vastuuta, joka ei rajoitu taloudelliseen tukeen, valvontaan tai manipulointiin ja kostotoimiin.


Jokaisen lapsen hyvinvointi on tärkeintä. Avioero ei estä uutta avioliittoa. Niille, jotka ovat eronneet ja menneet uudelleen naimisiin ennen kuin ovat saaneet New Birthmany -metodistiliittymiä, kuten Raamatun metodistiyhdistys kirkkojen kurissa, opettaa: [46].


Kun he syntyvät ylhäältä, heistä tulee uusia luomuksia Kristuksessa Jeesuksessa; 1 he ovat vanhurskautetut, pyhitetyt ja pestyt entisten syntiensä syyllisyydestä. Älä tule petetyksi. Ei haureudentekijät, eivät epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen, ei sodomiiteja, eivätkä varkaita, kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen, eivät ahneet, eivät juomarit, eivät pilkkaajat eivätkä kiristäjät peri Jumalan valtakuntaa, kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen.


Ja sellaisia ​​oli jotkut teistä. Mutta te olette pesty, mutta te olette pyhitetyt, mutta te tulitte vanhurskaaksi Herran Jeesuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä. Baptistien näkökulmat vaihtelevat heidän hallintorakenteensa vuoksi, joka arvostaa pastorin ja sen seuralaisten paikallista autonomiaa. Erityinen baptisti John Gill c. Eteläisen baptistikonventin mukaan avioerojen luopuminen pastoraalisesta johtajuudesta oli hallitseva näkemys 1800-2000.


voiko olla olemassa runsaan täyttä ja syvästi tyydyttävää kehon, mielen ja sielun kehitystä. Monet konservatiiviset evankeliset ja protestanttiset kirkot, kuten jotkut baptistit vastustavat jyrkästi avioeroa, pitävät sitä syntinä ja osoittavat Malakian - "Sillä minä vihaan avioeroa", sanoo Jahve, Israelin Jumala, "ja sitä, joka peittää vaatteensa väkivallalla! Uskontojen välisiä avioliittoja käsitellään kuitenkin eri tavalla Esran luvuissa 9–10 ja 1. Korinttolaisille 7:ssä Paavalin etuoikeus. Assemblies of God vahvistaa avioeron, mutta rajoittaa joidenkin avioerojen ottamista vanhimman virkaan tietyissä tapauksissa, sanoen:.


Jotkut anabaptistikirkot kieltävät avioeron kokonaan. Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko LDS-kirkko kieltää virallisesti avioeron. MAP-kirkko rohkaisee jäseniään kiertämään avio-ongelmia ennen kuin ne johtavat avioeroon tai avioeroon, mutta sallii kuitenkin molemmat käytännöt uskottomuustilanteissa tai muissa vakavissa tapauksissa. MAP-kirkko vastustaa avioeroa suurelta osin perheteologiansa vuoksi. Varhaiset seurakunnan johtajat opettivat, että Jumala itse asuu perheessä ja vaimon kanssa.


Myöhempien aikojen pyhien kulttuurissa korostetaan äärimmäistä menestystä perhe-elämässä, mikä johtaa suuriin odotuksiin avioliiton menestyksestä. David O. Oaksa kahdentoista apostolin koorumin vanhempi jäsen ja entinen tuomari Utahin korkeimmassa oikeudessakristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen, on neuvonut kirkon jäseniä siitä kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen Avioliiton pysyvän ja arvokkaan käsityksen heikkenemisellä on kauaskantoisia seurauksia.


Myöhempien aikojen pyhien avioparien sekä temppelin sinetöimien kanssa että ilman avioeroa on havaittu olevan hieman alhaisempi verrattuna protestantteihin ja katolilaisiin ja huomattavasti alhaisempiin verrattuna niihin, jotka eivät halua uskoa.


Heaton ja Kristen L. Myöhempien aikojen pyhien pienempi avioero voi johtua vahvasta perhekulttuurista, sinetöimisen peruuttamisen vaikeudesta ja muista uskonnollisista vaikutteista. Näitä oppeja ovat kirjaimellinen Isä Jumalan vanhemmuus, perheiden ikuinen luonne ja vaatimus onnistuneesta temppeliavioliitosta pelastuksen saamiseksi.


Eri tekijöiden on osoitettu vähentävän avioerojen ilmaantuvuutta kirkon jäsenten keskuudessa, mukaan lukien kirkon toiminta. Näiden lukujen oikeellisuudesta käydään jonkin verran keskustelua, kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen.


Siitä huolimatta useat tutkimukset osoittavat vahvan yhteyden myöhempien aikojen pyhien kulttuurissa temppeliavioliiton ja alhaisemman avioerojen välillä ja että jäsenten keskuudessa "temppeliavioliitto [on] vastustuskykyisin avioerolle. Temppelin sinetöimisen peruuttamiseen vaaditaan lupa ensimmäiseltä presidenttikunnalta.


Avioeroa hakijoiden on toimitettava paikallisten kirkollisten viranomaistensa kautta sinetöimien peruuttamista koskeva pyyntö, mukaan lukien tiedot avioparista ja henkilökohtainen valitus, kristillisiä näkökulmia eronneiden tapailemiseen.


Avioeron kulttuurivaikutus MAP-pariskuntaan on merkittävä. Useat ovat historian aikana pitäneet kantaa, jonka mukaan eronneet, jotka yrittävät solmia naimisiin uuden puolison ensimmäisen puolison jäädessä eloon, ovat aviorikosta. Hermaksen paimen c. Mutta jos hän hylkää vaimonsa ja menee naimisiin toisen kanssa, hän myös tekee aviorikoksen. Kristillinen näkemys eronneiden seurustelusta Sanoin hänelle: entä jos syrjäytetty nainen katuisi ja haluaisi palata miehensä luo: eikö hänen miehensä ota häntä takaisin?





deittailuneuvoja mustille naisille



Tuntuuko sinusta, että jotenkin ansaitset tämän? Jos näin on, hyvä ryhmä tai pastori tai vastuullinen kumppani voi auttaa sinua selvittämään, mitä olisit voinut tehdä työntäksesi miehesi pois.


Tai ehkä menit vain naimisiin vääristä syistä, kuten minä? Varsinkin jos luulet jo avioeron ja uudelleen naimisiin menemisen olevan aviorikosta. Miksi olet edelleen naimisissa tämän miehen kanssa?? Kun Jeesus vastasi, hän sanoi, että VAIN miehellä on oikeus jättää vaimonsa HÄNEN aviorikoksen vuoksi.


Hän EI saa jättää häntä hänen takiaan. Jeesuksen täsmällisistä sanoista: Matteus Se olisi naurettavaa. Me KAIKKI jäämme vajaaksi riippumatta siitä, mitä. Mutta se ei ollut näin alusta alkaen.


Se EI kerro MITÄÄN naisesta, jonka olisi KOSKAAN sallittu erota kristitystä miehestään mistään syystä. Huomaa, että avainsana on Kristillisen Kristuksen kaltainen. Paul puhuu siitä, että EI-USKOVAN on ok jättää avioliitto ja toisella on parempi.


Kuitenkin, jos tämä aviomies, josta vaimo haluaa erota, on kristitty ja tuottaa todistettua uskonsa hedelmää vilpittömästi toisten puolesta rukoilemalla, lukemalla heidän Raamattuaan, käymällä jumalanpalveluksessa ja harjoittaa selvästi kristinuskoa, vaimon ei tule erota heistä. Vaikka he pettäisivät tai olisivat alkoholisti tai, Jumala varjelkoon, menettivät malttinsa ja löivät häntä. Jos he todella yrittävät katua ja Jumala työskentelee selvästi tämän miehen kautta uudistaakseen itsensä Kristuksessa, naisella ei ole oikeutta erota.


Tämä on ERITTÄIN hankalaa. Sen, mitä hän katsoo televisiosta, pitäisi muuttua. Sen, mitä hän tekee aikaansa, pitäisi muuttua. Ja lopulta shekkikirjan pitäisi muuttua. Rahat, jotka aiemmin käytettiin alkoholiin, pornoon tai vedonlyöntiin, laitetaan nyt keräykseen kirkossa tai muilla alueilla, joilla Jumala selvästi toimii. Sinun pitäisi nähdä Hänen tulevan lopulta vapaaehtoistilanteisiin.


Kun Jumala toimii lähelläsi olevan henkilön kautta, sen pitäisi tulla yhtä selväksi kuin silloin, kun näet Paholaisen työskentelevän henkilön kautta. Muista, että KAIKKI nämä säännöt heitetään ulos ikkunasta, jos olet tekemisissä jonkun kanssa, joka ei halua tietää, saati rakastaa Kristusta. Siinä vaiheessa et ole enää tekemisissä kristityn kanssa ja kristilliset lait EIVÄT päde. Luin juuri tänään, että kun eronneet vanhemmat menevät uudelleen naimisiin, todennäköisyys, että heidän lapsensa eroavat, kaksinkertaistuu verrattuna eronneiden vanhempiin, jotka pysyvät sinkkuina.


Tarkoituksemme tällä planeetalla on kasvattaa jumalallisia lapsia. Vain muutama ajatus pohdittavaksi. Olin naimisissa yli 8 vuotta ennen kuin mieheni erosi minusta toisen naisen takia. Hän asui jo hänen kanssaan ennen kuin paperit edes allekirjoitettiin. Hän oli neljäs tunnettu nainen, jonka kanssa mieheni oli pettänyt minua.


En voinut tehdä mitään pelastaakseni avioliittomme. Hän syytti minua kaikesta mitä teki. Mikään anteeksianto ei muuttanut häntä. Joka vuosi se paheni. Olin vain palkintovaimo. Joka tapauksessa, alle vuosi eromme jälkeen hän meni uudelleen naimisiin.


Olin kuitenkin rikki kauan ennen sitä. Yritin seurustella uudelleen, mutta mikään ei ollut varmaa. Joten olin selibaatissa 4 vuotta. Sinä aikana uskoni kasvoi ja opin enemmän Jumalan sanasta. Parantuin hitaasti. Luin Raamatun kohdat avioerosta ja uudelleen avioliitosta. Ajattelin, että minun oli valmistauduttava yksinäiseen, selibaattiseen elämään enkä koskaan enää rakasta toista miestä. Se särki sydämeni, mutta jos se olisi minun ikeeni kantamiseni, ajattelin, että ehkä se miellyttäisi Jumalaa.


Minä ja hän olemme pitäneet yhteyttä, mutta välillämme ei ole tapahtunut mitään. Hän ei ole kiinnostunut kenestäkään muusta. Hänen sydämensä on minuun kiinnitetty. Pitäisikö se minun kohdallani aviorikos, jos haluaisin mennä naimisiin hänen kanssaan?? Rakastakoon potentiaalinen miehesi Herraa ja palvelkoon Häntä.


Kristinusko Raamattu Kristinusko syntyy Uusi testamentti Vanha testamentti Käytännön työkaluja kristityille Kristillinen elämä Teini-ikäisille Kristilliset rukoukset Häät Inspiroiva raamatunhartaus Kristinuskon uskontokunnat Kristilliset juhlapyhät Kristillinen viihde Kristinuskon keskeiset termit Katolisuus Myöhempien aikojen pyhät Näytä lisää.


Kirjailija: Mary Fairchild. Mary Fairchild. Mary Fairchild on kokopäiväinen kristitty ministeri, kirjailija ja kahden kristillisen antologian toimittaja, mukaan lukien "Stories of Cavalry". Lisätietoja toimituksellisesta prosessistamme. Lainaa tätä artikkelimuotoa. Fairchild, Mary. Mitä Raamattu sanoo avioerosta ja uudelleen avioliitosta?


kopioi lainaus. Raamatun jakeita aviorikoksesta ja haureudesta. Käytännön ja raamatullisia kristillisiä avioliittoneuvoja. Kristillisten symbolien kuvitettu sanasto. Raamatun jakeita rakkaudesta toisiamme kohtaan. Viimeinen ehtoollinen Raamatun tarinan opiskeluopas. Kristilliset hääsymbolit: perinteiden takana oleva merkitys.

No comments:

Post a Comment

Uniform dating

Uniform dating Ultimately, uniform dating , UniformDating is a site that will work for you if you a find singles in uniform to be hot unifor...